אמנים יוצרים – כל המידע והטיפים

חברות התקליטים כבר מזמן לא כל כך רלוונטיות לאמנים יוצרים שרוצים להפיק אלבום. בתקופה הזו, כשכולם מפחדים לקחת סיכונים ולהשקיע את כספם באמן חדש ולא מוכר, אין עוד החתמות של אמנים יוצרים בחברות תקליטים, לכן גם אין מימון של אלבומים! חברות התקליטים היום מעדיפות לא לקחת סיכון מיותר, והן משקיעות אך ורק ביוצאי תכניות הריאליטי המוזיקליות. אבל.. הם אכן כך הדבר ? האם להשקיע כסף באלבום של יוצא ריאליטי זו אכן השקעה שאין בה סיכון?

לא, ולא ולא. למעשה, רוב הזמרים שיצאו מתכניות ריאליטי מוזיקליות לא הצליחו לרומם את עצמם ולייצב קריירה מוזיקלית אמיתית שמחזיקה לאורך זמן. אבל זה לא אומר שמבחינת חברות התקליטים זה דיל לא טוב. למה? כי תכנית ריאליטי מכניסה כסף מהמון מקורות שונים, וכאשר יש כסף גדול אפשר לנתב אותו בצורה חכמה ונכונה ולדייק את מה שרוצים להשיג. את הפקת האלבומים ליוצאי התכניות השונות, חברות התקליטים עושות בגלל שזה חלק מההסכם. משמע – יש לזה כיסוי וגב כלכלי כבר מהכסף שמגיע מכל יתר המקורות (פרסומות, הצבעות וכו'..).

אבל יש כן כמה זמרים שיצאו מתכניות הריאליטי והצליחו לבנות התחלה טובה של קריירה. אז איך זה באמת עובד?

⊗  לקריאת "חוק זכויות יוצרים" כפי שמובא באתר של אקו"ם - לחצו כאן






אמנים יוצרים - Teritory Studios

לכל תכנית ריאליטי יש חברת תקליטים שאיתה היא הולכת ולה היא חתומה באופן בלעדי למשך העונה. ואם אתם חושבים שכל המשתתפים הם באמת זמרים שנרשמו באתר והגיעו לסדרת אודישנים ארוכה ומייגעת אז יש בידיכם טעות! אל תהיו תמימים, או שבעצם.. תהיו תמימים, כי זה חשוב לאמת שלכם כאמנים, אבל באותה הנשימה כדאי שתדעו איך זה באמת עובד!

יהודה סעדוהמטרה של כל עונה בכל תכנית ריאליטי מוזיקלית היא – לייצר כוכב.

השוק מוצף באומנים ויוצרים באמת מוכשרים, ומה לעשות שאין לכולם מקום בפסגה. רק יחידי סגולה זוכים להיות אלו שמסומנים כהבטחה והם גם אלו שיקבלו את שביל הזהב למסלול הכוכבות.

חברות התקליטים מציעות לתכנית הריאליטי שאיתה הם עובדים כמה אופציות של זמרים שסומנו על ידם כהבטחה מוזיקלית בטוחה, ואלו מגיעים לאודישנים מיוחדים, בהם נבחנת התמונה גם מהפן הטלביזיוני (אחרי הכל צריך רייטינג ולא רק מוזיקה טובה).

לאחר מכן חברת התקליטים מחליטה יחד עם צוות הליהוק וההפקה של תכנית הריאליטי מי יהיו "נבחרת המסומנים של העונה", כאשר הציפייה היא שאחד מהם אכן ייתן את השירים, הסיפורים, והצילומים הטלביזיוניים הנכונים, כדי שבעריכה יוכלו להוציא אותו ככוכב המסקרן והמפתיע הבא. למה נראה לכם שבכל תכניות הריאליטי השלב הראשון של העונה מצולם מראש? שלב ההופעות החיות מגיע רק אחרי שכולם בבית כבר גיבשו דעה והחליטו מי הפייבוריט שלהם.





לפעמים גם דרך האודישנים הרגילים אפשר למצוא פתאום איזו פרסונה בולטת ומיוחדת שתיכנס למרוץ על הכוכבות ותהיה מסומנת בהפקה. אבל זה נדיר מאוד! ולו רק בגלל שצוות הליהוק בוחן אלפי זמרים, בזמן קצר וקצוב, ואיך אפשר להישאר מרוכזים וקשובים באמת כשאתה או לפני יום עבודה מייגע או תוך כדי, או שתכף הוא נגמר ואפשר ללכת הביתה. בשביל הבוחנים זו רק עבודה, וזו לא עבודה קלה. אותו זמר שהגיע לבד צריך להיות בזמן הנכון, במקום הנכון, ועם הטאצ' והקסם הנכונים.

אף אחד כמובן לא ידגיש ויספר לכם שאמנים מוכשרים וטובים, אותם אתם מכירים רק מתכנית הריאליטי, כבר פועלים במוזיקה הישראלית שנים רבות ואפילו הגיעו להישגים מסוימים ובעלי משמעות. אבל.. זה לא משנה, כי הציבור הרחב לא מכיר אותם, ולכן אי אפשר לתרגם את זה לכסף! פה נכנס לתמונה הדיל שבין חברות התקליטים וחברות ההפקה של תכניות הריאליטי.

בתכנית הזמר או זמרת יקבלו הכרה כלל ארצית, כולם ידעו איך הם נראים ואיך קוראים להם, ואז פעילותם המוזיקלית תתרומם ותצליח, כאילו הם רק עכשיו ממש התחילו, כשלמעשה הם פועלים כבר הרבה מאוד זמן בשטח. עד עכשיו הם היו מוצר טוב ואיכותי שאף אחד לא מכיר, מעכשיו – הם מותג.


אז איך כל זה רלוונטי לכם אמנים ויוצרים ?

אתם צריכים לפעול! אתם לא צריכים לחכות למעשי קסמים. אתם צריכים לייצר סביבכם עניין, וליצור מציאות שבה כל הקברניטים רואים אתכם ועוקבים מקרוב אחרי הפעילות שלכם. תזכרו – אתם מוצר מדף שמישהו צריך למכור. וזה לא אומר שאתם לא יכולים להיות גם עולם ומלואו, עם תוכן וכל היתר. להיפך, זה אפילו טוב. זה מה שהופך את המוצר מדף להיות טוב. אני בכוונה משתמש במילים חריפות שקשה לאמנים לשמוע, כמו "מוצר מדף", זו המציאות ואתם צריכים לנצח תחת החוקים האלו.


הצעת מחיר ופרטים נוספים

תוכן ההודעה



לחן עיבוד והפקה מוסיקלית - אסף צרויה
עיבוד והפקה מוסיקלית – אל-עד טרי

איפה אולפני טריטורי נכנסים לתמונה?


הכוח העצום שהלייבלים הקטנים צברו בשנים האחרונות, מגיע בעיקר בגלל הידע הרב שיש להם בתחום. בין אם במידע כיצד לעשות פעילות שטח נכונה ומדויקת, בין אם בזה שיש להם את הציוד המקצועי להפיק ולעשות מוזיקה – עד שמצליחים לנצור את הקסם לשיר שמסכימים עליו שהוא בעל סיכוי טוב לבלוט. ידע זה כוח! לכם כאמנים לא יכול להיות את הכוח הזה, אתם מכירים רק את הפעילות ואת הניסיון שיש לכם מעצמכם ומחבריכם הקרובים. אנחנו מכירים את כל הקווים הפרטיים של האמנים והיוצרים, וגם את נקודות המפגש, שהן הנקודות הכלליות שמהוות חוקים ברורים להתנהלות נכונה בתוך תעשיית המוזיקה!

עומר אדם מתפלללדוגמא: כולם חושבים שאם הם ייקחו חברת יחסי ציבור וישלמו לה המון כסף (ומדובר על בין 4 אלף ל- 9 אלף שח לחברות הטובות והמוכרות) הם יצליחו לבד. זו טעות קריטית! לחברת יחסי הציבור אין מה לעשות בשלב הוצאת הסינגל חוץ מלשלוח מייל ולהתקשר לעורכים המוזיקליים!!! וזה לוקח בדיוק 4 ימי עבודה. מה גם שיש להם כמה וכמה אמנים אז השיר שלכם לא מקבל יחס אישי ופרטני. תהיו בטוחים שאם אתם תתקשרו בעצמכם – תגיעו לתוצאות הרבה יותר טובות, וגם תחסכו המון כסף! אבל בשביל זה אתם צריכים את רשימת אנשי הקשר של הנוגעים בדבר. ופה הכוח שלנו כלייבל עצמאי משרת אתכם נאמנה הרבה יותר מעוד אולפן שמקליטים ומפיקים בו אלבומים.

באולפני טריטורי ישנה תנועה ערה ורחבה של זמרים מוכרים ומצליחים, כותבים ומלחינים שהשירים שלהם נכנסים בדרך קבע לפלייליסט הנחשק של גלגל"ץ. אנחנו אמנם לא יכולים להבטיח לכם דבר, מלבד הרצון לעזור ככל שאפשר, אבל – ככה יוצרים הזדמנויות. נפגשים במקרה, מדברים, מתחברים, ויוצרים מוזיקה טובה ואיכותית!

בכל הפעילות שנוגעת אליכם ואל מה שאתם צריכים לעשות כדי לשווק את עצמכם, כמובן שנוכל ונשמח מאוד לעזור לכם. יש לנו אנשי מקצוע באולפן שמכירים את התחום מבפנים ומבחוץ, חלקם עבדו שנים רבות בתוך חברות התקליטים, ובשביל זה אנחנו פה! בשבילכם. כדי שתוכלו לבלוט בנוף המקומי ולהיות השם המסקרן שאחריו יעקבו מקרוב ואולי גם יסמנו אותו ללכת בשביל הזהב אל הפרסום והתהילה. ואפשר גם לעשות את זה לבד מבלי שיסמנו אתכם, אבל זה לוקח יותר זמן, וזו דרך רצופה באכזבות והצלחות, שבסוף מהן מצטיירת העשייה שלכם והקריירה המוזיקלית שלכם.



Teritory Studios – בית ליצירה מוזיקלית

התקשרו אלינו וספרו לנו באיזה שלב אתם בדיוק נמצאים, נשמח לעשות אתכם פגישת ייעוץ חינם ואולי גם לצאת לדרך משותפת שתביא הרבה אור אל תוך היצירה והעשייה המוזיקלית שלכם, וגם לשלנו :-)


במתחם האולפנים יעמדו לרשותכם שני חדרי בקרה מעוצבים, שני חדרי הקלטה מבודדים ומלאים בכלי נגינה וציוד הקלטה מהמתקדם ביותר שיש. המתחם כולו נבנה במחשבה ותכנון רב מבחינת האקוסטיקה ואיכות ההקלטה, והכי חשוב - יש פה אווירה נינוחה של קסם ויצירה.. 

 

טלפון: 054-6717230  או במייל –   elad@Teritory.co.il

לשליחת חומרים מקוריים בלבד -  ANR@Teritory.co.il

(אנא פרטו את שמכם המלא והשאירו טלפון נייד)

 

מידע בנושאים נוספים :

הפקת מוזיקה מקורית | הפקה ועיבוד סינגל לרדיו |  מיקס מאסטרינג | צילום קליפ באולפן |

Teritory Studios

עיבוד והפקה מוסיקלית – אל-עד טרי
עיבוד והפקה מוסיקלית – אסף צרויה
ליאת יצחקי - הפקת שיר מקורי וצילום קליפ באולפן